onsdag 17. desember 2008

Robert's Camp















Helga 29.nov - 01.des var vi på ferie på Robert's Camp ved Lake Beringo.
Dette ble et fantastisk opphold hvor vi fikk slappet av, badet, sitt dyr og samlet krefter til oppholdet i Chesta.

Vi ankom Lake Beringo på ettermiddagen lørdag etter en fem timers biltur sammen med Mathias Mjølhus. Første inntrykket var veldig positivt. Vi skulle bo i et stort hus, bygget av strå og pinner (omtrent...), og det hadde en brygge som gikk fra huset og et lite stykke ut i sjøen.

På kvelden la jeg, Øystein og Martha ut på en krokodillesafari langs stranden ved huset. Det var mange krokodiller å se, og en av denne var jeg ikke mer enn fire meter ifra:


Om kvelden satt vi ute og lyttet til alle de fantastiske lydene av alle dyrene i området. Det var et homletåt uten sidestykke. Vi hørte flodhestene og såg øynene på krokodiller som lå like ved brygga. Flodhestene går opp på land om natten for å beite, så vi håpet på å se noen av dem i full størrelse.

Søndag morgen ble vi hentet med båt fem meter utenfor huset, og vi ble tatt med på en safari. Det meste vi fikk se var et rikt fugleliv, ørner som hentet fisk fra vannet like ved båten, krokodiller og flodhester som lå i vannet. Fugler har jeg sett før, så det var ikke så utrolig spennende.

Men! Mandags morgen, like før vi skulle reise, så kom en av vaktene bort til oss og fortalde at det stod en flodhest på land litt lenger borte. Vi spratt opp og følgte etter han. Jeg hadde egentlig gitt opp håpet om å se en flodhest i full størrelse, men så fikk vi altså se denne rett før vi skulle reise hjem igjen.















Foto: Øystein Dypedal

1 kommentar:

Helene sa...

Hei du! Lenge siden nå...ser ut som at den eine opplevelsen itte den andre står i kø =)..tusen takk for kjempekoseligt brev- du e goe! Kjekt me oppdatering på bloggen. Hb at d går greit å at hjemlengselen iche blir for store nå i julatiå =) Tenke i vert fall mye på dg. Eg har julaferie eg nå- herligt å vær ferdi me examensstyre! Tenkte eg sgo laga et par julakagar nå- ligge litt på itteskudd itte å ha vært syge ei uga. Men uansett..me får snakkas! Kjempegla i dg Henrik! *klem*