søndag 26. oktober 2008

Søndag og gudstjenestei Nairobi

I dag har vi vært på sesongens første kenyanske gudstjeneste. Vi var på to gudstjenester i dag i Nairobi. Den første gudstjenesten var på engelsk. Engasjementet hos forsamlingen under denne gudstjenesten var utrolig nok veldig likt det jeg er vant med hjemme. Vi sang noen sanger, og hadde vitnesbyrd. Gudstjeneste nr 1 varte i snaut to timer. Det var egentlig ganske greitt, jeg hadde fryktet at det skulle være kjedelig, men det var det ikke.

Den andre gudstjenesten var på swahili, da forstod vi naturlig nok ikke så veldig mye. Jeg var så heldig at jeg fikk utdelt en tolk av presten, så han oversatte det meste av talen, og han forklarte oss vitsene som ble fortalt om oss. Veldig hyggelig fyr. Gudstjenesten varte i omtrent to og en halv time. Det var en positiv opplevelse også dette. Jeg syntes at gudstjenesten gikk forholdsvis fort. Det eneste som var litt dumt var at jeg glemte å gå på do mellom gudstjenestene, så under den andre gudstjenesten var jeg så trengt at jeg knapt kunne reise meg. Etter gudstjenestene gikk vi rundt og hilste på folk. Det var veldig hyggelig. Noen av de nasjonale stod og snakket med oss utover den vanlige ”God dag” – helsingen.

Resten av dagen har vi fri, så da kommer vi nok til å bruke tiden til å slappe av ved bassenget, og spille fotball. Det pleier å være fotballtrening hver søndag klokken fem for de som bor på tomta. Så da får vi teste kondisjonen vår påvirket av 1800 meters høyde.

Ingen kommentarer: